Uszczelnienia spiralne

 
Uszczelki wysokociśnieniowe do stosowania w zakresie wysokich ciśnień i temperatur, zwłaszcza w przypadku występowania szoku termicznego.

Wykonywane we wszystkich wielkościach standardowych (zgodnie z normami DIN, ANSI, ASME, BS i in) lub na specjalne zamówienie.Element uszczelniający uszczelki spiralnej złożony jest z ukształtowanej metalowej taśmy, zapewniającej sprężystość powrotną, spiralnie zwiniętej razem z wypełniającym miękkim materiałem uszczelniającym (gwarantującym prawidłowe uszczelnienie). Doboru taśmy metalowej i wypełniacza dokonuje się w zależności od mediów i temperatury eksploatacji. Specjalny rowkowy profil spirali gwarantuje niezbędne odprężanie (w przypadku wystąpienia szoku termicznego, wibracji kołnierza lub połączeń sworzniowych) konieczne do utrzymania szczelności. 

Dzięki kombinacji materiałów, uszczelki spiralne charakteryzują się odpornością na wysokie naciski oraz duże wahania temperatury. 

Uszczelki spiralne wykonywane są z zewnętrznym i/lub wewnętrznym pierścieniem. 

Rodzaje uszczelnień spiralnych:
  • S-11 tylko spirala, składa się z uszczelniającego wypełniacza metalowej taśmy, zwiniętych spiralnie. Stosowany głównie w  połączeniach kołnierzowych typu wpust/wpust  i występ / rowek 
  • AS-11-IR spirala z pierścieniem wewnętrznym. Pierścień wewnętrzny wykonany jest najczęściej z tego samego materiału, co metalowa taśma uszczelki i w znacznym, stopniu zabezpiecza uszczelkę przed szokami termicznymi oraz wydmuchiwaniem. Znacznie podnosi odporność na korozję, zapobiega turbulencjom podczas intensywnych przepływów mediów. Stosowany głównie przy połączeniach wpust/wpust.
  • AS-13 spirala z pierścieniem zewnętrznym. Uszczelka o budowie identycznej jak AS-11, ale wyposażona w zewnętrzny pierścień centrujący. Pierścień wykonany jest ze stali węglowej i zabezpieczony przez lakierowanie, cynkowanie lub kadmowanie. 
  • AS-13-IR spirala z pierścieniem zewnętrznym i wewnętrznym. Uszczelka o budowie identycznej jak AS-13 lecz z dodatkowym pierścieniem wewnętrznym; najczęściej stosowana jest w połączeniach kołnierzowych płaskich i z wypustami. 
  • wykonania specjalne - dostosowane do nietypowych aplikacji.